Ilmoittautumis-
ohjeet

Tietoa kursseista, kurssien valinnasta ja ilmoittautumisesta

Mikä kurssi?

Suomen MG-yhdistys järjestää vuosittain 1-3 eri teemaista kurssia, jonne voivat hakea kaikki Myastenia Gravista, LEMS tai CMS diagnoosin saaneet. Lisäksi osalle kursseista voi ottaa mukaan läheisen ja osalle läheinen voi osallistua omakustanteisesti.

Kurssit vaihtelevat 3-5 päivän välillä ja niitä pyritään järjestämään vaihtelevasti ympäri maata. Teemoina kursseilla on ollut mm. liikunta, hyvinvointi, taide, jaksaminen sekä erityisesti kurssi joka on suunnattu hiljattain diagnoosin saaneille.

Muun ohjelman lisäksi kurssien yksi merkittävimmistä voimavaroista on vertaistuen saaminen. Kursseilla sinun on mahdollista tavata toisia saman diagnoosin omaavia henkilöitä ja jakaa kokemuksia heidän kanssaan sekä ohjatusti että vapaasti keskustellen. Kursseilla on rento ilmapiiri, eri alojen asiantuntijaluentoja, vapaa-aikaa ja lisäksi mukana on aina vähintään yksi yhdistyksen edustaja huolehtimassa käytännön asioista.

Kursseihin kuuluu aina majoitus jaetussa 2 hlö huoneessa (1 hlö huone lisämaksusta), ruuat ja ohjelma. Joissain kurssi paikoissa saattaa olla mahdollisuus lisä ohjelmaan tai tapahtumiin omakustanteisesti. Matkakuluja yhdistys ei korvaa. Jos sinulla ei ole autoa ja julkisilla kulkuvälineillä liikkuminen ei terveydellisistä syistä onnistu, voi Kelasta kysyä mahdollisuutta Kela-taksin käyttöön.

Kurssit rahoitetaan osallistujien omavastuuosuuksilla sekä yhdistyksen keräämillä jäsenmaksutuloilla, mahdollisilla lahjoituksilla tai myyntituotoilla. Yhdistyksellä ei ole ulkopuolista julkista rahoitusta.

Kuinka pääsen mukaan?

Voit hakea helposti sinua kiinnostavalle Suomen MG-yhdistyksen kurssille täyttämällä kyseisen kurssin infosivulta löytyvän lomakkeen.

Kursseille osallistuminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä, mutta jäsenille omavastuuosuus on edullisempi!

Yhdistyksen hallitus valitsee kursseille valitut hakemusten perusteella. Valinnassa käytetään yhdistyksen määrittelemiä valintakriteerejä (joihin voit tutustua tästä) sekä mahdollisesti kurssikuvauksessa erikseen mainittuja kriteerejä. Valinta tehdään hallituksen kokouksessa ilmoitetun hakuajan päätyttyä. Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnasta/ei valinnasta.

Jotta osallistuminen olisi mahdollista mahdollisimman monelle on yhdistys määritellyt, että saman henkilön on mahdollista päästä yhdistyksen järjestämälle kurssille maksimissaan joka toinen kalenterivuosi.

Käytännön asioita

Kursseilta peritään omavastuuosuus. Summa on ilmoitettu jokaisen kurssin tiedoissa erikseen. Yhdistys rahoittaa kurssin muilta osin.

Kun saat hyväksymisilmoituksen kurssille pääsystä, se on sitova. Ellet pääse kurssille etkä peruuta tuloasi, peritään sinulta koko kurssimaksuosuus (ei siis pelkästään omavastuuta). Hyväksyttäviä syitä osallistumisen perumiselle on sairastuminen (vaaditaan lääkärintodistus). Sairaustapauksessa omavastuuosuus palautetaan lääkärintodistusta vastaan.

Jos joudut muusta syystä peruuttamaan osallistumisesi

• Vähintään 2 viikkoa ennen kurssin alkua tehdystä peruutuksesta palautetaan 50 % omavastuuosuudesta.
  • Alle 2 viikkoa kurssin alkamisajankohdasta tehdystä peruutuksesta omavastuuosuutta ei palauteta.

Kurssien osallistujia ei ole vakuutettu yhdistyksen puolesta.

Webinaarit

Suomen MG -yhdistys järjestää noin 3-5 webinaaria vuodessa. Webinaarien aiheet vaihtelevat ja puhujat ovat aina oman alansa asiantuntijoita. Lisäksi vuoden aikana järjestetään muutamia webinaareja yhdistyksen toimintaan ja vertaistukeen liittyen.

Webinaarit on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille! Jos et vielä ole jäsen löydät lisätietoa ja liittymisohjeet tästä.

Ei jäsenille webinaari kustantaa 10€/webinaari. Osallistumismaksu tulee olla maksettuna yhdistyksen tilille viimeistään 4 päivää ennen webinaaria. HUOM! Käytäntö tulee voimaan syyskuusta 2024 alkaen.

Maksuohjeet:
Pankki: Turun Osuuspankki
 FI44

BIC:OKOYFIHH

Huom! Jos liityt jäseneksi enne webinaaria voit osallistua siihen ilmaiseksi.

Kiinnostaako sinua jokin tietty aihe? Vinkkaa siitä yhdistykselle sähköpostilla toimisto@suomenmg-yhdistys.fi tai vaikka sosiaalisen median kanavien kautta (Instagram ja Facebook)

Osallistuminen

Kyseessä on webinaari eli verkkoluento. Tarvitset osallistumista varten verkkoyhteydellä varustetun tietokoneen, tabletin tai puhelimen.

Webinaari järjestetään Microsoft Teams palvelun kautta. Voit käyttää Teams palvelua joko tietokoneesi selaimessa tai ladata palvelun tietokoneellesi/tablettiin/puhelimeen.

HUOM! Jos käytät Teamsiä selaimessa huomioi, että se ei välttämättä toimi Firefox selaimella. Suosittelemme käyttämään Chromea, jonka voit niin ikään ladata omalle koneellesi. Lataa Google Chrome.

Voit esittää kysymyksiä ennakkoon joko ilmoittautumislomakkeella, webinaarin aikana chatissa tai webinaarin lopussa suullisesti. Jokaisen webinaarin loppuun pyritään jättämään aikaa kysymyksille.

Webinaareihin ilmoittautuminen

Voit ilmoittautua mukaan lomakkeella, joka löytyy linkistä jokaisen webinaarin kohdalla.

Tarkastathan kirjoittamasi sähköpostisoitteen! Saat osallistumislinkin sekä -ohjeet antamaasi sähköpostiosoitteeseen webinaaria edeltävänä päivänä. Jos linkkiä ei näy saapuneissa viesteissä, tarkasta myös roskapostikansio.