Yhteyshenkilöt

Me yhteyshenkilöt olemme itse myasteniaa sairastavia ja meillä on jokaisella omat kokemuksemme sairauden kanssa.

Meihin saa ottaa yhteyttä, mikäli itse sairastat tai läheisesi sairastaa mystistä myasteniaa tai LEMS:iä. Annamme vinkkejä ja vertaistukea kykyjemme mukaan.

OBS! Tomas Mattbäck och Mariann Sjöholm betjänar också på svenska!

Melina Iso-Aho, Helsinki, melinaisoaho@hotmail.com
-Sain mg-diagnoosin 31-vuotiaana vuonna 2008.Suunnittelen uudelleenkoulutusta, sillä työni hotellivirkailijana on fyysisesti liian rankkaa.

Eija-Majuri-Kontiainen, Värtsilä, p. 050 522 8244, eija.majuri-kontiainen@tohmajarvi.fi
-Olen syntynyt 1963 ja olen kokoaikatyössä. Sain mg-diagnoosin vuonna 1995. Minulla on puoliso ja kolme aikuista lasta, joista nuorimmalla on vaikea neonataalimyastenia.

Kaarina Nuutinen, Vuorela, p. 0400 251 660, kaarina.nuutinen@kolumbus.fi
-Olen syntynyt 1943, mg-diagnoosin sain vuonna 1986. Olen eläkkeellä toimistotyöstä.

Ritva Suikkonen, Jyväskylä, p. 040 522 9411, ritiva@luukku.com
-Olen syntynyt 1965. Mg-diagnoosin sain vuonna 2001. Koulutukseltani olen kehitysvammaistenhoitaja ja minulla on kaksi aikuista tytärtä. Toimin Keski-Suomen sairaalassa kokemusasiantuntijana.

Paavo Valtokari, Varkaus, p. 045 671 0393, paavo.valtokari@iki.fi
-Olen syntynyt 1939, mg-diagnoosin sain 1985. Ajoittain minulla on hankalia silmäoireita. Olen eläkkeellä oleva opettaja.

Pirjo Ylimäki, Vantaa, p. 050 375 6711, pirjo.ylimaki@gmail.com
-Sain mg-diagnoosin vuonna 2001. Minulla on kaksi aikuista poikaa. Toisen synnytyksen jälkeen minulla puhkesi autoimmuunisairauksia. Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 2004.

Vappu Poikajärvi, Rovaniemi, p. 044 010 0428
-Olen syntynyt 1941, mg-diagnoosin sain 1964. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, reuma ja Sjögrenin syndrooma. Olen eläkkeellä ja myastenia on hoidossa lääkityksen avulla.

Elvi Sainomaa, Loviisa, p. 050 375 8418
-Olen syntynyt 1930 ja sain mg-diagnoosin 1972, jonka jälkeen jäin pian sairaseläkkeelle.Minulla on kolme aikuista lasta.

Sirpa Vepsäläinen, Hirvilahti (Kuopio), p. 050 361 7872
-Olen syntynyt 1961 ja mg-diagnoosin sain vuonna 1983. Myastenia on ollut todella vaikea. Kaikkia hoitomuotoja on kokeiltu. Nykyisin vointi on hyvä lääkityksen ansiosta. Kolme poikaani ovat syntyneet 1990-luvulla. Esikoisellani oli vaikea neonataalimyastenia, joka meni täysin ohi kolmen kuukauden ikään mennessä.

Tomas Mattbäck, Helsinki, p. 050 505 9577, tomas.mattback@yahoo.com (myös ruotsiksi)
-Olen syntynyt 1974. Sain LEMS-diagnoosin syksyllä 2009. Muutaman raskaan alkuvuoden jälkeen sairaus on kurissa lääkityksellä ja tiukalla dieetillä. Työskentelen kokopäiväisesti opettajana.

Mariann Sjöholm, Raisio, p. 050 537 6783, mariann.sjoholm@gmail.com (myös ruotsiksi)
-Sain mg-diagnoosin vuonna 1974. Olen voinut jo pitkään hyvin ja ollu tilman lääkitystä. Minulla on kaksi aikuista lasta.