Kuusamon kurssi

Hyvinvointia ja liikuntaa - voimaa luonnosta

su-to 2-6.9.2018 Kuusamon Keitaassa

Ilm.aika päättyy 1.8.2018.

Kurssin tavoitteena on terveyden ja hyvinvoinnin lisääminen kokonaisvaltaisesti. Kurssin aikana tehdään  retkiä lähiympäristöön nauttien luonnosta omien voimavarojen mukaan - kehoa kuunnellen!  Retkikohteita ovat mm. Julma Ölkky ja Hossan kansallispuisto. Ohjelmassa on myös äänenhuoltoa ja rentoutumista musiikillisin keinoin sekä ensiapuopetusta.

Kurssi on tarkoitettu myasteenista sairautta (MG ja LEMS) sairastaville. Myös tukihenkilön/läheisen on mahdollista osallistua kurssille omalla kustannuksella. Kaikki hakijat, myös tukihenkilöt, ilmoittautuvat joko nettisivujemme tai Myastenia-Viestissä olevalla hakulomakkeella. Kurssiohjelma alla.

Kurssilaisilla on täysihoito. Luennot ja ruokailut ovat samassa talossa. Majoitus on kahdessa eri talossa, joista löytyy erikokoisia huoneita. Suihkut, wc:t ja invawc:t ovat käytävillä. Rantasauna on lämpimänä joka ilta. Kaikkiin tiloihin on esteetön kulku.

Kurssin vetäjänä ja kouluttajana toimii musiikkipedagogi, ensiapukouluttaja, terveydenhoitaja Hannele Aarnio-Närhi.

Voit tutustua kurssipaikkaan ja majoitukseen osoitteessa www.kuusamonkeidas.fi

Mukaan kurssille mahtuu 15 henkilöä.

Kurssiohjelma

2.9. Su                klo 16.00 Saapuminen Soivioon ja majoittuminen

3.9. Ma              klo  8.30  Aamiainen
                             klo  9.15 - 11.30  Äänen huoltoa (teoriaa, harjoituksia ja yhteislaulua)
                             klo 11.30 -13.00 Lounas, lepoa
                             klo 13.00 -16.00 Luonto lähellä. Poromiehen vuosi ja päivätanssit

4.9. Ti                klo  8.30  Aamiainen
                             klo  9.15 – 9.45  Äänen avaus ja tuolijumppa
                             klo  9.50 -11.30 Hätäensiapu (teoriaa ja käytännön harjoituksia)
                             klo 11.30 – 13.00 Lounas, lepoa
                             klo 13.00 -16.00 Liikuntaa luonnosta nauttien. Veneretki Julma Ölkyn kanjonijärvelle.

5.9. Ke               klo  8.30  Aamiainen
                             klo  9.30 – klo 15.00 Luontoretki, kokopäivän retki Hossan kansallispuistoon.
                             Lounas syödään luonnossa. Retkieväät.
                             klo16.00  Kokoontuminen, kurssin päätös ja palautekeskustelu

6.9. To               klo 8.30 Aamiainen ja lähtö kotimatkalle

--

Täytä kurssihakemus ja lähetä se sähköpostissa osoitteeseen kuntoutus@suomenmg-yhdistys.fi tai tulosta hakemus ja postita se täytettynä osoitteeseen: Suomen MG-yhdistys ry/Susanne Hiltunen, Heikinmäentie 13, 21160 Merimasku.

Suomen MG-yhdistys ry korvaa kuntoutukurssien osalta matkakustannukset halvimman yleisen julkisen kulkuneuvon mukaan kursseille osallistuville. Poikkeustapauksissa matkakustannuksista on neuvoteltava kurssivastaavan kanssa.

Kurssilta peritään omavastuu 10 e/vrk eli yhteensä 30 e. Tukihenkilöiltä peritään kurssimaksuna 230e/hlö. Summa maksetaan yhdistyksen tilille IBAN FI44 5542 4020 0254 54, BIC: OKOYFIHH