Kuusamon kurssi

Hyvinvointia ja liikuntaa - voimaa luonnosta

Aika 11.-15.9.2017 (ma-pe)

Paikka Kuusamon keidas, Soivio

Hakuaika kurssille päättyy 1.8.2017

Kurssin tavoitteena on terveyden ja hyvinvoinnin lisääminen kokonaisvaltaisesti. Kurssin aikana tehdään  retkiä lähiympäristöön nauttien luonnosta omien voimavarojen mukaan - kehoa kuunnellen!  Retkikohteita ovat mm. Suurpetokeskus, Julma Ölkky ja Hossan kansallispuisto. Ohjelmassa on myös äänenhuoltoa ja rentoutumista musiikillisin keinoin sekä ensiapuopetusta.

Kurssi on tarkoitettu myasteenista sairautta (MG ja LEMS) sairastaville. Myös tukihenkilön/läheisen on mahdollista osallistua kurssille omalla kustannuksella, hinta 219 euroa. Voit ilmoittaua myös Suomen MG-yhdistyksen jäseneksi ja saat silloin -10 %  alennuksen. Kuusamon keidas antaa kaikille MG-yhdistyksen jäsenille -10% alennuksen kaikista hinnoista.  Kurssille valitaan 14 kriteerit täyttävää hakijaa (valintakriteerit ja hakulomake löytyvät yhdistyksen nettisivuilta www.suomenmg-yhdistys.fi ). Kaikki myös tukihenkilöt/läheiset ilmoittautuvat hakulomakkeella. Hakulomake löytyy myös Myastenia-Viesti lehden sivuilta. Kurssin tarkempi ohjelma ja hakulomake seuraavassa lehdessä ja ne löytyy myös yhdistyksen nettisivuilta.

Kurssilaisilla on täysihoito. Luennot ja ruokailut ovat samassa talossa. Majoitus on kahdessa eri talossa, joista löytyy erikokoisia huoneita. Suihkut, wc:t ja invawc:t ovat käytävillä. Rantasauna on lämpimänä joka ilta. Kaikkiin tiloihin on esteetön kulku.

Kurssin vetäjänä ja kouluttajana toimii musiikkipedagogi, ensiapukouluttaja, terveydenhoitaja Hannele Aarnio-Närhi.

Voit tutustua kurssipaikkaan ja majoitukseen osoitteessa www.kuusamonkeidas.fi  Yhteiskuljetukset myös mahdollisia. Lisätietoja kurssista ja kurssipaikasta myös puh.040 7352181 Pirkko Vanhamäki.

Ohjelmassa mm.

ma 11.9. saapuminen, sauna

ti 12.9. äänenhuoltoa, vierailu Suurpetokeskuksessa (hinta 10 e/hlö), vapaata liikkumista luonnossa

ke 13.9. tuolijumppaa, hätäensiapua, retki Julma Öykyn kanjonijärvelle

to 14.9. retki Hossan kansallispuistoon

pe 15.9. kotimatkalle

-Kurssipäiviin sisältyy aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala (ma vain iltapala, pe vain aamupala)

-Hakulomake kurssit -sivulla. Täytetty lomake toimitetaan sähköpostitse osoitteella kuntoutus@suomenmg-yhdistys.fi

-Kurssille valinnasta ilmoitetaan hakijoille hakuajan päättymisen jälkeen.